انتخاب منوی پذیراییپیشنهادات جشن پلاسغذای اصلینکاتی برای سرو غذای به یاد ماندنی

۱۰ نکته برای برگزار کردن یک مهمانی شام

شاید شما هم به این فکر کرده اید که چقدر خوب بود فراغت بیشتری داشتیم و بیشتر با دوستان و اقوام دور هم جمع می شدیم

جشن پلاس: شاید شما هم به این فکر کرده اید که چقدر خوب بود فراغت بیشتری داشتیم و بیشتر با دوستان و اقوام دور هم جمع می شدیم. این روزها همه گرفتارند و اینکه بتوان برای یک مهمانی شام برنامه ریزی کرد٬ کار راحتی بنظر نمی آید. ولی با در نظر داشتن چند نکته ساده می توانید یک مهمانی شام عالی برگزار کنید٬ شبی شاد و خاطره انگیز که حسابی خوش بگذرد وهمه از مهمان نوازی شما لذت ببرند.

جشن پلاس

  • در مقابل وسوسه جدید مقاومت کنید

پختن یک غذای ژاپنی جدید که دستور پخت آن را همین امروز خوانده اید٬ اصلا ایده خوبی نیست. علاوه بر اینکه ممکن است نتیجه خوب از آب در نیاید ٬ به استرس شما هم می افزاید٬ و این چیزی نیست که امروز به آن احتیاج دارید! یک غذای ساده و خوشمزه درست کنید که تجربه کافی در تهیه آن دارید و می دانید باب طبع همه است.

  •  تعادل در منو

وقتی دارید  تصمیم می گیرید چه چیزهایی بپزید٬ به این فکر کنید که همه خوردنی ها خیلی سنگین و پرملات نباشند. مثلا یک پیش غذای چرب و غذای اصلی لازانیا و  و دسر کیک خامه ای و … اگر لازانیا درست کردید٬ پیش غذا را سبک بگیرید و دسر میوه ای سرو کنید.

  • مهمان ها را با غذایتان غافلگیر نکنید

اگر شناختی از طرز غذا خوردن و  رژیم دوستانتان ندارید٬ قبلا از آنها سوال کنید٬ آیا گیاه خوار هستند؟ حساسیت خاصی ندارند؟ چه غذایی دوست دارند؟ این کار شما را در انتخاب منویی مختص آن ها کمک می کند و خیلی هم دوستانه تر است.

  • از قبل زمان بندی کنید
این مطلب هم عالیه:
جدیدترین مدل لباس مجلسی بلند شیک و زیبا به همراه تصاویر

برای کارهایتان و اینکه هر کدام چقدر وقت می برد یک لیست تهیه کنید. برای کارهای پیش بینی نشده هم وقت اضافه بگذارید. اگر چیزی را از روز قبل می توانید آماده کنید٬ حتما این کار را بکنید.  از دو روز قبل منو و لیست خرید را آماده کنید و خرید هایی که می شود زودتر انجام داد٬ به تعویق نیاندازید. بهتر است از دو روز قبل٬ کم کم کارها را جلو ببرید.

  • آرام و سرحال باشید

بیشتر از پذیرایی که می کنید٬ رفتار شما مهم است. اینکه خوش اخلاق ومهربان و سر حال باشید. اگر تا آخرین لحظه با عجله کار کنید و وقتی مهمان ها آمدند٬ دائم در آشپزخانه باشید مهمانانتان را معذب می کنید . سعی کنید یک ساعت قبل از رسیدن مهمان ها کاری برای انجام دادن نمانده باشد. همچنین غذاهایی تهیه کنید که در حین مهمانی٬ برای سرو کردن آن وقت زیادی لازم نباشد.

  • اینو خودت پختی؟

غذایی که خودتان پختید هر چقدر هم ساده باشد٬ ارزش بیشتری برای مهمانان دارد. اگر غذایی را از بیرون سفارش داده اید٬ نوشیدنی و مخلفات را خودتان درست کنید. یک ژله میوه٬ یک سالاد با سبزیجات فصل و سس خانگی می تواند همین حس را ایجاد کند.

  • ساختن حال و هوا

چند شمع  روشن کنید٬ یک سری موزیک انتخاب کنید که صدایش با درجه کم در فضا پخش شود. درست کردن حس و  حال خوب در فضای منزل نیمی از کاری است که جمع شما را گرم و دوست داشتنی می کند. یک نکته دیگر در درست کردن فضای خوب این است که دکوراسیون تان را به هم نریزید. مثلا٬ صندلی ها را دور تا دور چیدن٬ فضای گرم منزل را به هم می ریزد. بهتر است ۴ یا ۶ نفر دعوت کنید٬ ولی جای کافی برای همه باشد.

  • منزلتان را همیشه در حد معقولی تمیز نگه دارید
این مطلب هم عالیه:
راههایی برای یک میزبانی خوب

روزی که می خواهید مهمانی تان را برگزار کنید٬ وقت مناسبی برای نظافت نیست. اگر همیشه خانه و زندگی تمیزی داشته باشید٬ هر موقع فرصت شد می توانید دور هم جمع شوید.

  • فراموش نکنید

یخ به اندازه کافی داشته باشید و در دست شویی  دستمال کاغذی٬ صابون و حوله تمیز قرار دهید.

  • خیلی هم جدی نگیرید

اینکه خوش بگذرد از همه مهم تر است. اگر خیلی خط کشی شده و رسمی پذیرایی و برخورد کنید٬ زیادی به جزئیات دقت کنید و خلاصه خودتان را جدی بگیرید٬ فضای دوستانه به هم می ریزد. در نظر داشته باشید٬ همه این تلاش ها برای این است که شب خوبی در کنار هم بگذرانید.

 پیشنهاد می کنیم در انجمن گفت و گوی جشن پلاس نظربدین درباره این موضوع و یا سولات خود را مطرح کنید

برچسب ها

یک نظر

  • […] بیشتر بخوانید:۱۰ نکته برای برگزار کردن یک مهمانی شام […]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن