انتخاب منوی پذیراییکیک

کیک فنجانی یا کاپ کیک (Cup Cake)

یکی از نوآوریهای کیک، مشهور به کیک فنجانی یا همان کاپ کیک Cup Cake است.

جشن پلاس: یکی از نوآوریهای کیک، مشهور به کیک فنجانی یا همان کاپ کیک Cup Cake است. موضوع این مقاله‌ استفاده از کاپ کیک‌ها به جای کیک‌های کلاسیک در جشن عروسی،جشن تولد و سایر مناسبت‌هاست که مخصوص خوانندگان نکته‌سنج سایت 
کیک ساز و از منابع پیشروِ کیک‌سازی گلچین شده است.

توضیح این نکته  از نظر نوآوریهای کیک ضروری است که در اکثر مطالب منتشر شده در وب‌سایت‌های فارسی زبان از کاپ کیک‌ها فقط به عنوان یک خوردنیِ مابین نان و شیرینی یاد شده  که این مورد، فقط یکی از انواع کاپ 
کیک‌های خانگی محسوب می‌شود و کاپ کیک، فقط منحصر به نوعی کیک خانگی نیست. با کیک ساز همراه باشید.

کاپ کیک ها در جشن های عروسی

امروزه نوآوریهای کیک در بریدن انواع و اقسام کیک‌های کلاسیکِ قالبی و تقسیم آن بین مهمانانِ دعوت شده به جشن عروسی و یا جشن تولد خلاصه نمی‌شود. اکنون چند سالی است که در روند (تِرند)های جهانیِ کیک تولد و کیک عروسی تغییراتی ایجاد شده. این تغییرات در حال حاضر به خصوص در هتل‌های ۵ ستاره‌ی جهان و مهمانی‌هایی با سطح تشریفات بالا و با تعداد دعوت‌شدگان زیاد، بسیار بیش‌تر مرسوم است و حتی می‌توان گفت جای خود را در 
جشن‌های
عروسی
 و تولدِ طبقات متوسط اروپایی و خاور دور هم باز کرده است.

کاپ کیک بنفش عروسی

عروس و دامادهایی که از نوآوریهای کیک و شیرینی استقبال می‌کنند و مایل به برگزاری جشن عروسیِ متفاوتی هستند نیز نسبت به  کاپ کیک‌ نظر مثبتی دارند. کاپ کیک‌ها هم‌چنین قابلیت ارایه‌ی متنوع‌تری را در مجلس عروسی و جشن تولد نسبت به کیک‌های قالبی دارا می‌باشند. روش ارایه‌ی کاپ کیک‌ها در چهارچرخه‌ی تزیین شده و فانتزی همراه با انواع بستنی و یا روش آبشارِ شکلاتی از جمله‌ روش‌های ارایه‌‌ی کاپ کیک‌ در جشن‌های تولد و عروسی می‌باشد.

در بیشترِ این مجالس، مهمانان، خود به راحتی و بنا بر سلیقه‌اشان یک یا چند کاپ کیک را انتخاب و میل می‌کنند، لذا نوعی قدرت انتخاب بیش‌تر و حالت “سِلف سرویس” و راحتیِ افزون‌تر در استفاده از این نوع کیک وجود دارد.

این مطلب هم عالیه:
همه چیز در باره کیک رژیمی!

کاپ کیک یا کیک فنجانی (Cup Cake) چیست؟

کاپ کیک عروسی رز سفید فوندانتی

کاپ کیک با تزیین رز سفید فوندانت

تاریخچه‌ی پیدایش این نوع از کیک البته به شکلی متفاوت با آن چه که امروز می‌بینیم به قرن نوزدهم باز می‌گردد.در بحث نوآوری‌های کیک و در مورد پیدایش کلمه‌ی کاپ کیک Cup Cake  دو نظر متفاوت وجود دارد:

۱-گروهی معتقدند که چون برخی کیک‌ها در ظروف فنجانی
شکل
 پخته می‌شدند، این امر باعث به وجود آمدن اصطلاح کاپ کیک شده است.

۲- گروهی دیگر نیز می‌گویند به دلیل این که مواد به کار رفته در کیک بیش‌تر با فنجان اندازه گرفته
میشده
 بعدها نوعی کیک به نام  کاپ کیک نیز به وجود آمده است. علت به کار بردن فنجان در اندازه‌گیری مواد کیک‌ها نیز بیش‌تر به خاطر سهولتِ در یاد ماندن مقدار مواد بوده است مثلاً: یک فنجان شکر- یک فنجان روغن بادام و…

هم‌چنین اصطلاح کاپ کیک بیش‌تر برای کیک‌های تعدادی و شمارش شونده به کار برده شده است.

علت پیدایش نام این نوع  کیک هرچه که باشد، امروزه کاپ کیک‌ها شامل کیک‌هایی با ترکیبات، اندازه‌ها، طرح‌ها و تزییناتِ بسیار متنوع و متفاوتی هستند.

انواع کیک فنجانی

این نوع از کیک نسبت به اَشکال سنتی و بزرگ‌ترِ کیک، راحت‌تر و سریع‌تر پخته می‌شود. در اوایل قرن بیستم هنوز استفاده از اجاق‌های سنگی برای پختن کیک‌های بزرگ مرسوم بود ولی با گسترش زندگی شهری، انسان‌ها شروع به پختن کیک‌ها در اجاق‌های فلزی و کوچک کردند و بدین‌گونه بود که تهیه‌ی کاپ کیک‌ها به صورت خانگی و مردم‌پسند درآمد و اجاق‌های مخصوصِ پختن این نوع از کیک نیز ساخته شد و یا در اجاق‌های خانگی قسمتی برای  پختن کیک‌ اختصاص یافت.

اگر می‌خواهید از نوآوریهای کیک بیشتر بخوانید باید بگوییم که در حال حاضر، کاپ کیکِ شکلاتی و وانیلی همچنان و مانند گذشته محبوب همگان است و علاوه بر آن، کاپ کیک‌ “مرنگ” (ترکیب سفیده‌ی تخم مرغ و پودر قند)- کاپ کیک تمشک-  کاپ کیک اسپرسو (نوعی قهوه) و  کاپ کیک “فودج”( Fudge)که ترکیبی از شکر، شیر، روغن، انواع میوه و کارامل است و چندین نوع دیگر از کاپ کیک‌های فانتزی از محبوبیت بین‌المللی برخوردارند.

این مطلب هم عالیه:
قهوه ماکیاتوی سرد کاراملی

کاپ کیک فانتزی

کاپ کیک شکلاتی

از کجا بدونم که استفاده از کاپ کیک‌ها برای جشن عروسی، جشن تولد یا مناسبتی که دارم مناسبه ؟!

در مورد استفاده از کاپ کیک‌ها در جشن عروسی، اگر عروس و داماد هر دو میل داشته باشند که از رسم زیبا ولی تکراریِ سفارش کیک عروسیِ بزرگ و کلاسیک خارج شده و کاری نوآورانه انجام دهند می‌توانند با تماس و مشورت با سایت 
کیک
ساز
 نوع مناسب این کیک و شیوه‌ی ارایه‌ی هماهنگ با جشن عروسی خود را به درستی تشخیص داده و در صورت تمایل انتخاب کنند.

درحالت کلی، اگر اکثر دعوت‌شدگان و مهمانان جشن عروسیِ شما افرادی نه چندان خشک و رسمی و اهل بگوبخند باشند استفاده از این نوع کیک توصیه می‌شود.

هم‌چنین استفاده از کاپ کیک در جشن‌های
تولد
 اثری دوچندان دارد و مشکلاتی مانند تقسیم مساوی کیک و دردسرهای دیگر نیز در کار نیست، زیرا هر کس خودبخود و به شکلی منظم می‌تواند قسمت مورد علاقه‌ی خود را انتخاب و میل کند و یا این که کیک  به سادگی و به صورتی کاملاً یکسان توسط میزبان در بین دعوت‌شدگان با تعداد مشخص پخش شود.

کاپ کیک جشن عروسی

 

بد نیست بدانید که از طرح‌های مناسبِ این نوع از کیک می‌توان در جشن‌های
فارغ‌التحصیلی
 یا مناسبت‌های مختلف نیز به خوبی  استفاده کرد.

برای گرد هم‌آیی‌های رسمی‌تر

 

برای جشن‌های پرتعداد

 

برای مناسبت‌های حرفه‌ای و تحصیلی

 

برای جشن تولد و جشن‌های مختلف

 

برای جشن تولد و سایر جشن‌ها

 

نکته‌ای که باید بدانیم این است که اصولاً در دنیای امروز، دیگر شکل جدّی و رسمیِ کیک عروسی یا حتی کیک تولد، الزامی به شمار نمی‌آید! برعکس، کیک‌هایی با طرح‌های جالب و غیر رسمی‌ و رنگ‌های متنوع‌تر، همچون انواع کیک فنجانی روز به روز طرفداران بیش‌تری پیدا می‌کنند.

پیشنهاد می کنیم در انجمن گفت و گوی جشن
پلاس
نظربدین درباره این موضوع و یا سولات خود را مطرح کنید

برچسب ها

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن