پیشنهادات جشن پلاسنکات آموزشینکاتی برای سرو غذای به یاد ماندنی

چیدمان میز غذاخوری به سبک سنتی و امروزی

جشن پلاس: در این مطلب میخواهیم ایده های مختلفی را برای چیدمان میز غذاخوری شیک و عالی با شما در میان بگذاریم.

سبک سنتی و امروزی چیدمان میز غذاخوری

چیدمان میز غذاخوری هنر شما را در خانه داری و سفره آرایی به نمایش میگذارد و باعث میشود لذت خوردن غذا برای میهمان دو چندان شود . چیدمان میز غذاخوری اصولی دارد که باید قبل از چیدن آن درباره آن اطلاعاتی کسب کنید . در این مطلب چیدمان میز غذاخوری به دو سبک امروزی و سنتی را برایتان آورده ایم.چیدمان میز غذاخوری

چیدمان میز غذاخوری

سال های سال است که ما دور یک میز جمع می شویم تا غذا بخوریم، نوشیدنی بنوشیم، و در کنار هم شاد باشیم. با رشد فرهنگ شهری چیدمان میز مورد توجه قرار گرفت و میز تبدیل به فضایی برای شادی بیشتری در کنار دیگران شد.
این روزها ما چیدمانی را برای میز خود انتخاب می کنیم که با روحیات و نیازهای ما سازگار باشد. ما می توانیم غذا را در درون یک ظرف بزرگ زیبا که بر روی یک تخته چوبی در مرکز میز قرار گرفته است سرو کنیم و یا هر وعده غذایی (پیش غذا، غذای اصلی، و دسر) را به صورت جداگانه و به ترتیب سرو کنیم. ما می توانیم در کنار مهمانان مان و جلوی چشم آن ها دست به پخت و پز بزنیم و یا غذا را در محلی خاص که برای این کار طراحی شده است سرو کنیم. با این اوصاف، اکنون ظروف نقره ای و پارچه های رومیزی خود را بیرون آورده و در زمینه چیدمان میز دست به تجربه بزنید تا در نهایت به چیدمانی برسید که مناسب شما است. با ما همراه باشید تا در این مطلب ایده های مختلفی را برای چیدمان میز غذاخوری عالی با شما در میان می گذاریم.

چیدمان سنتی میز غذاخوری:

چاقو
پیش از قرن 18 میلادی، مهمانان از چاقو برای فرو کردن آن در غذا، بالا آوردنش و سپس خوردنش استفاده می کردند. در این دوره مهمانان چاقو را در دست چپ خود می گرفتند تا این که چنگال وارد میزهای غذاخوری شد و در دست راست مهمانان قرار گرفت. این عادت همچنان باقی مانده است مگر این که شما چپ دست باشید. چاقوها همیشه در کنار بشقاب به گونه ای قرار می گیرند که قسمت تیغه آن ها رو به بالا قرار دارد.
در مهمانی ها و مراسم رسمی، چاقوی مخصوص سالاد و چاقوی مخصوص غذا از هم جدا هستند، اما در اکثر موارد از یک چاقو برای تمام وعده های غذایی استفاده می شود و مهمانان برای خوردن پیش غذا و غذای اصلی معمولا از یک چاقو استفاده می کنند. با این وجود، پیش از سرو دسر باید چاقو را از کنار بشقاب ها برداشت
چنگال
در یک چیدمان میز غذاخوری رسمی، از قانون بیرون به درون استفاده کنید. شما باید چنگال مورد نیاز هر وعده را در سمت چپ بشقاب قرار داده و در این جهت ادامه دهید. برای مثال اگر به دو چنگال برای پیش غذا و غذای اصلی نیاز است، به ترتیب باید چنگال پیش غذا و بعد چنگال غذای اصلی در سمت چپ بشقاب قرار بگیرند. معمولا در یک مهمانی شام که دارای سه قسمت است ما از دو یا سه چنگال استفاده می کنیم، اما در اوایل قرن 19 هر مهمان از بیش از چهار چنگال استفاده می کرد.
برای دسر چنگال در سمت چپ بشقاب قرار می گیرد، و قاشق (یا چاقوی مخصوص دسر) در سمت راست بشقاب قرار می گیرد. شما می توانید چنگال و قاشق مخصوص وعده دسر را از همان ابتدای مهمانی بر روی میز قرار ندهید و همراه با دسر آن ها را به میز بیاورید.
قاشق
به طور سنتی قاشق ها همیشه در سمت راست بشقاب و در سمت راست چاقو قرار می گیرند و این شیوه از قدیم تا کنون ادامه داشته است. اگر ابتدا سوپ سرو می شود، قاشق باید نزدیک ترین وسیله به بشقاب باشد. اگر به قاشق چای خوری و قهوه خوری و یا قاشق مخصوص دسر نیاز است، آن را در سمت چپ قاشق سوپ و در سمت راست چاقو قرار دهید.
این روزها، به دلایل زیبایی شناسانه، ما دوست داریم کارد و چنگال را به ترتیب اندازه آن ها در کنار بشقاب قرار دهیم. این کار در چیدمانی که در عکس بالا مشاهده می کنید انجام شده است. هیچ قانون سفت و سختی در این مورد وجود ندارد، اما برای داشتن چیدمانی سنتی، محل قرارگیری کارد و چنگال و قاشق باید طبق ترتیب سرو غذا تعیین شود.

این مطلب هم عالیه:
کیک های تزیین شده شبیه حیوانات واقعی + تصاویر

چیدمان میز غذاخوری به سبک سنتی و امروزی

چیدمان میز غذاخوری به لذت بخش تر شدن غذاها کمک میکند

چیدمان امروزی میز غذاخوری:

درخشش ظروف نقره ای
یک مهمانی رسمی شام می تواند فرصت بسیار خوبی برای بیرون آوردن ظروف نقره ای خانوادگی باشد. شما هم چنین می توانید کمی خلاقانه عمل کنید و تمام وسایل قدیمی و جذاب خود را مخصوص هر مهمان در میز غذاخوری قرار دهید. برای مثال می توانید بر اساس سلایق پدر و مادر خود ظروفی را مخصوص آن ها سر میز بگذارید.
یک راه ساده برای تمیز و زیبا به نظر رسیدن ظروف نقره ای این است که یک تکه فویل را بر روی سینی آشپزی بکشید و سپس سینی را با آب و یک قاشق چای خوری جوش شیرین پر کنید. ظروف نقره ای را به مدت 10 دقیقه در درون این محلول قرار دهید، سپس آن ها را با آب گرم بشورید. اجازه دهید آن ها در معرض هوای خانه خشک شوند و سپس آن ها را با یک دستمال مناسب تمیز کنید.
از زیربشقابی استفاده کنید
زیربشقابی ها، به ویژه برای میزهای غذاخوری چوبی، نه تنها به زیبایی چیدمان کلی شما اضافه می کنند، بلکه از سطح میز غذاخوری تان نیز محافظت می کنند. از زیربشقابی ها به عنوان زمینه ای جذاب برای قرار دادن بشقاب ها، قاشق ها، و کارد و چنگال ها استفاده کنید و از ترکیب طرح ها و رنگ های مختلف لذت ببرید. ترکیب خلافانه زیربشقابی ها با ظروف روی میز می تواند به میز شما زیبایی و جذابیت دوچندانی بدهد؛ دلیلی ندارد تمام فضاهای یک میز غذاخوری دارای چیدمان یکسانی باشند. سعی کنید دو دست زیربشقابی خریداری کنید و از هر دو طرح برای چیدمان میز خود بهره ببرید.
اجازه دهید کارد و چنگال در مرکز میز غذاخوری قرار بگیرند
قرار دادن بشقاب ها و کاردها و چنگال ها در میز غذاخوری به سرعت حس و حالی گرم، صمیمی، و خانوادگی در فضا ایجاد می کند. افراد می توانند حین صحبت کردن با یکدیگر بشقاب ها را دست به دست کنند و در سرو غذا به یکدیگر کمک کنند. این کار وعده غذایی را صمیمی تر و دوست داشتنی تر می کند. در این حالت، طراحی و چیدمان میز می تواند مینی مال باشد و بیشتر تمرکز بر روی ظروف غذاخوری و غذایی باشد که در حال سرو شدن است. این غذا می تواند گوشت آب پز شده برای شام باشد و یا خوراک گوشت و قارچ برای ناهار.
با کارد و چنگال کارهای خلاقانه انجام دهید
برای خلق چیدمان جذاب تر و خاص تر، کارد و چنگال و دستمال سفره مخصوص هر مهمان را به هم بپیچید و آن ها را در مرکز هر بشقاب قرار دهید.
با انتخاب یک پالت رنگی خنثی برای میز غذاخوری، شما می توانید فضایی کلاسیک و در عین حال شیک در میز غذاخوری خود ایجاد کنید. برای گره زدن کارد و چنگال و دستمال سفره به هم حتما از وسایل بافت دار، مانند الیاف نخل یا پارچه کرباسی، استفاده کنید. با کاهش تعداد کاردها و چنگال ها و هم چنین بشقاب ها، کارها راحت تر انجام می شوند و مهمانی شما حس و حالی صمیمی تر به خود می گیرد.
با هدایای کوچک و جذاب چیدمان میز غذاخوری خود را کامل کنید
یکی از بهترین و جذاب ترین ایده ها برای کامل کردن چیدمان میز غذاخوری خود این است که در کنار هر بشقاب مهمان یک هدیه کوچک قرار دهید. این کار فضای مهمانی شما را به کلی دگرگون می کند. دلیلی ندارد هدیه شما وسیله گران قیمتی باشد، این هدیه می تواند مربای خانگی، یک قاشق چای خوری قدیمی، یک جعبه بیسکویت خانگی، یا یک گلدان پر از گل هایی باشد که از باغچه بیرون خانه شما چیده شده است.
بهتر است پیش از آمدن مهمانان میز غذاخوری خود را به طور کامل تزئین کنید تا وقتی آن ها وارد خانه می شوند حسی جذاب و مثبت داشته باشند.

این مطلب هم عالیه:
شیوه رفتار با کودکان بی ادب در میهمانی

چیدمان میز غذاخوری برای میهمانی های رسمی

چیدمان میز غذاخوری برای میهمانی های رسمی

از طراحی با سینی لذت ببرید
یکی از راه های جایگزین جذاب و زیبا برای چیدن میز غذاخوری استفاده از ایده سینی برای طراحی میز غذاخوری است. در این شیوه شما برای هر مهمان یک سینی زیبا را در نظر می گیرد و وسایل غذاخوری هر مهمان را در درون هر کدام از این سینی ها قرار می دهید. این سینی ها را می توانید پیش از آمدن مهمانان و یا هنگامی که برای خوردن غذا پیرامون میز می نشینند بر روی میز قرار دهید. کارد و چنگال را می توان در درون سینی قرار داد، و یا آن ها را در بیرون از سینی گذاشت، در این حالت سینی حالتی شبیه زیربشقابی پیدا می کند. استفاده از سینی تمیز کردن میز را راحت تر می کند و هم چنین فضایی صمیمی هنگام سرو غذا ایجاد می شود.
بشقاب های خود را با هم ترکیب کنید
بسیاری از ما هنگام چیدن میز غذاخوری برای مهمانی دوست داریم هم از بشقاب ها و کاردها و چنگال های رسمی مورد علاقه خود و هم از وسایلی که به طور روزمره از آن ها استفاده می کنیم بهره بگیریم، اما قرار دادن این دو را در کنار هم غیرممکن می دانیم. اگر مشکل شما این است، چرا این وسایل که به همه آن ها علاقه دارید را در کنار هم استفاده نمی کنید؟ با قرار دادن بشقاب های زیبایی که هر روز از آن ها استفاده می کنید در کنار چیدمان رسمی میز غذاخوری خود می توانید فضایی خاص و متفاوت ایجاد کنید. هم چنین می توانید یک بشقاب طرح دار زیبا که معمولا از آن استفاده نمی کنید را در کنار چیدمان غیررسمی خود قرار دهید تا در نهایت میز شما جلوه ای متنوع و منحصربه فرد پیدا کند.
یک منوی نوشیدنی را برای مهمانی خود در نظر بگیرید
لیوان های زیادی در طول یک مهمانی برای سرو نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند. لیوان ها معمولا در سمت راست بشقاب و در بالای چاقو و قاشق قرار می گیرند. به طور سنتی از لیوان های مختلفی برای سرو آب یا نوشیدنی های دیگر مانند آیس تی استفاده می شود. انتخاب لیوان ها بر اساس نوع نوشیدنی که قرار است در مهمانی سرو شود انجام می گیرد.
ظروف شیشه ای و لیوان هایی را انتخاب کنید که مناسب مهمانی شما هستند، اما می توانید در رنگ و اندازه این ظروف تغییرات زیادی انجام دهید. برای مثال می توانید از لیوان هایی با رنگ های مختلف و اندازه های متفاوت برای سرو یک نوشیدنی مشخص استفاده کنید. با این کار هم مهمانان شما سرگرم می شوند و هم طراحی میز شما رنگی تر و جذاب تر می شود.

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن