پیشنهادات جشن پلاسنکات طلایی میزبانی خوب

نکات طلایی برای یک میزبانی خوب

جشن پلاس: به بعضی خانه ها که وارد می شوید، گذشت زمان را حس نمی کنید. بعضی از روزهای تنهایی تان، یاد آن خانه و صاحبخانه هایش می افتید و دلتان می خواهد دوباره مهمانشان شوید. شاید آرزو کنید که خودتان هم بتوانید نقش چنین میزبان هایی را بازی کنید اما راز و رمز تبدیل کردن خانه تان به یک خانه گرم را ندانید و از اصول مهمان نوازی بی خبر باشید. اما باور کنید که تبدیل شدن به چنین میزبانی، کار سختی نیست. تنها کافی است با بعضی از اصول ریز و درشت مهمان نوازی آشنا باشید تا هرکسی از خانه شما احساس آرامش بگیرد.

روش هایی برای یک میزبانی خوب

اولین لحظه؛ مهم ترین لحظه
درست است که هزار و یک کار دارید و غذایتان روی گاز می جوشد اما یکی از بدترین رفتارهایی که در لحظه ورود مهمان های تان می توانید انجام دهید، حاضر نبودن مقابل در است. مهم نیست چقدر با آنها صمیمی باشید؛ به عنوان یک میزبان، وظیفه شماست که همه کارها را برای چند ثانیه هم که شده کنار بگذارید و به نشانه خوشامدگویی جلوی در حاضر باشید. صبر نکنید که مهمانتان پشت در حاضر شود و زنگ در ورودی را بزند. بهتر است از همان لحظه که در اصلی خانه را باز می کنید، در ورودی خانه را هم باز نگه دارید تا به جای دیدن چوب در، چهره خندان شما را در اولین نگاه ببیند.

در آشپزخانه ننشینید
شاید بخواهید با درست کردن چند جور غذا به مهمانتان بیشتر احترام بگذارید اما فراموش نکنید که او بیشتر از این غذاها به حضور شما نیاز دارد پس بیش از اندازه در آشپزخانه وقت صرف نکنید و با بیش از حد خسته کردن خود، انرژی تان را برای پذیرایی از مهمان کم نکنید. به جای این مشغولیت ها، برنامه کم زحمت اما خوبی را برای آماده کردن خوراکی ها تعیین کنید و در طول روز چند مرتبه با خوراکی های مختلف از مهمانتان پذیرایی کنید. کیک و چای، آجیل، پاپ کورن هایی که به راحتی در خانه آماده می شوند، می توانند گزینه های خوبی برای شما باشند.

این مطلب هم عالیه:
دستمال سفره و ایده‌هایی خلاقانه برای تا کردن آن در جشن‌ها

خانه را به او معرفی کنید
در بردن کیف دستی، چتر یا چمدان به او کمک کنید. مهمانتان را به سمت اتاق با کمدی که می تواند وسایلش را در آن بگذارد راهنمایی کنید تا مهمانتان سرگردان به دنبال جایی برای قرار دادن وسایلش نگردد. اگر مهمانتان از راه دوری آمده، بعد از این مرحله، به او جای حمام و دستشویی را نشان دهید و تا زمانی که او آماده می شود، میان وعده ای برایش آماده کنید.

قبل از تعارف، شخصیتش را در نظر بگیرید
بگذارید مهمانتان و خانه شما مثل خانه خودش باشد، اما قبل از هر برخوردی، نگاهی به شخصیت او بیندازید. اگر فرد درون گرایی است که خیلی دیر با محیط کنار می آید، لازم است از همان لحظات اول توجه بیشتری به او نشان دهید و گاهی نیازهایش را پیش بینی کنید اما اگر صمیمیت زیادی دارید و او هم آدم گوشه گیری نیست، می توانید مهمانتان را آزادتر بگذارید تا از خودش پذیرایی کند.

جای خواب مهمان، اتاق است
هیچ وقت مهمانی که قرار است شب را در خانه شما بگذراند در هال یا پذیرایی جا ندهید. اگر اتاق اضافه ای ندارید، اتاق بچه ها یا اتاق خودتان را برای او آماده کنید و همه این هماهنگی ها را قبل از ورود مهمان انجام دهید. اگر جای کافی برای پذیرش چنین مهمانی ندارید، از قبل به او اطلاع دهید.

زندگی را به خانه بیاورید
بد نیست قبل از رسیدن مهمان، چند شاخه گل تازه در خانه بگذارید؛ گل تازه به خانه شما روح می دهد و فضای قابل پذیرش تری را برای مهمانتان فراهم می کند. تمیز کردن خانه یا درست کردن چیدمان را در روزهای قبل انجام دهید. بدترین زمان برای خرید کردن وسایل مورد نیاز یا رسیدگی به ظاهر خانه، بعد از ورود مهمان است.

این مطلب هم عالیه:
يک جشن دورهميِ باحال و به ياد ماندني برگذار کنید و خوش بگذرونید

چشم تان را از دست مهمان بردارید
اگر مهمان شما بچه کوچکی دارد که ممکن است هنگام بازی به وسایل گران قیمت تان یا خودش آسیب بزند، قبل از آمدن او این وسایل را از دسترس اش دور کنید. درست نیست که در زمان حضور مهمان، مدام مراقب وسایل خود باشید و با استرس چشمتان به دست و رفتارهای دیگران باشد.

با تعارف، کار را خراب نکنید
به مهمان خود بگویید آیا مجاز به آوردن دوستان یا همراه هست یا خیر. به او یادآوری کنید که باید قبل از آوردن همراه، موضوع را به شما اطلاع دهد و اگر شرایط پذیرایی از همراه او را ندارید، این موضوع را به مهمانتان اطلاع دهید.

یک نظر

  • […] بیشتر بخوانید: نکات طلایی برای یک میزبانی خوب […]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن