پاگشای عروس دامادجشن و مهمانی

مهمانی عالی برای پاگشا تازه عروس و داماد ها

اصولا وقتی عروس و داماده تازه ای به جمعه فامیل میپیوندند خوب مساله پاگشا کردن هم به میان میاد.اینکه بخوای واسه اولین بار خانواده ای غریبه که عضوی از فامیل هستن رو دعوت کنی

جشن پلاس:  اصولا وقتی عروس و داماده تازه ای به جمعه فامیل میپیوندند خوب مساله پاگشا کردن هم به میان میاد.اینکه بخوای واسه اولین بار خانواده ای غریبه که عضوی از فامیل هستن رو دعوت کنی یکم دغدغه آوره و همیشه ذهنمون رو هفته ها درگیره خودش میکنه که چی بپزم آبرومند باشه!!!!!!!! مهمانی عالی برای پاگشا تازه عروس و داماد ها در گذشته این میهمانی را برای ایجاد روابط گرم اجتماعی دو خانواده و فامیل تدارک میدیدند و آنرا با شکوه هرچه تمامتر در طی چند روز برگزار میکردند .

امروزه برنامه زندگی مردم تغییر کرده و وقت چندانی برای برگزاری این میهمانی ها نیست . آپارتمان نشینی و فضای کم منازل و افزایش تشریفات دست و پاگیر و گاهی بی حد و حصر باعث شده که از دایره توان مالی برخی از مردم خارج شود . اینکه این مراسم و میهمانی برای برپایی رابطه دو خانواده لازم است تردیدی نیست ولی باید تدابیری اندیشید تا از تشریفات اضافی آن کاست و آنرا در حد وسع و توان هرخانواده برگزار کرد تا باب آشنایی دو خانواده برقرار شود .لازم نیست حتما همه افراد دور و نزدیک فامیل را دعوت کرد .

پیشنهاد می کنیم در انجمن گفت و گوی جشن پلاس نظربدین درباره این موضوع و یا سولات خود را مطرح کنید

تعداد میهمانان همیشه به فضای و محیط زندگی میزبان بستگی دارد . به فراخور حال خود و توان مالی می توان از عروس و داماد و خویشان درجه یک آنها دعوت بعمل آورد . لازم نیست حتما عمه و دایی و خاله و عمو و همراهان آنها را نیز علاوه کرد . البته اگر امکانات فراهم باشد میتوان این مراسم را در سالن یا رستوران و تالار برگزار نمود و تعداد مدعوین را افزایش داد تا خویشان بزرگتر و عموها و خاله ها و …. هم بی بهره نمانند .

این مطلب هم عالیه:
ست کردن مادر و دختری جذاب و دوست داشتنی و قوانین آن در میهمانی

فهرست غذاهای مناسب میهمانی پاگشای عروس و داماد معمولا مرتبه اول , هر کدام از خانواده ها رسم را بر هر پایه ای بگذارند به همان نحو ادامه خواهد داشت . به این معنا که اگر ابتدا خانواده عروس پاگشا کنند و فقط از خویشان درجه یک که والدین و خواهر و برادرها و نهایتا پدربزرگ و مادربزرگ تشکیل میشود , دعوت کنند طبیعتا خانواده داماد هم در نوبت بعدی همین رویه را پیش رو خواهند گرفت و دلخوری پیش نخواهد آمد . واهمه از پیشامد دلخوریها باعث میشود که جوانان از پیروی از اینگونه رسوم سر باز زنند . پس برای اینکه هر دو طرف را داشته باشیم بهتر است میانه رو باشیم و متعادل رفتار کنیم .

از نظر آداب و رسوم اجتماعی بهتر این است که توقع نداشته باشیم که در منازل کوچک کنونی تشریفات گذشته اجرا شود و دامنه دعوت به همه افراد دور فامیل ( که ما خود در سال حتی یکبار هم آنها را ملاقات نمیکنیم ! ) کشیده شود .

منصف باشیم و همه نکات را در نظر بگیریم و از میزبان فقط به این دلیل که ما تشریفات را دوست داریم و امکان مادی آن را نیز داریم , توقع زیادی نداشته باشیم و باعث نشویم که این رسم و رسوم باعث فشار روی خانواده مقابل و در نتیجه باعث ایجاد جدایی و رنجش میان خانواده ها و فامیل شود و شعله های سوزان آن به زوج ها کشیده شود . بعنوان هدیه هم بهتر این است که با زوج ها مشورت کرده و از میان لوازمی که عروس و داماد به آن نیاز دارند , خریداری شود تا در گوشه منزل آنها باری سنگین بشمار نیاید.

این مطلب هم عالیه:
کودکان جشن تولد را نشانه بزرگ شدن می دانند

برای خرید بهترین ها پیشنهاد می کنیم سری به فروشگاه اینترنتی جشن پلاس بزنید.

برچسب ها

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن