آرایش و زیبایی

معرفی ترکیبات خانگی برای تقویت و رشد ناخن

چگونه در مهمانی ناخن هایی طبیعی وزیبایی داشته باشیم؟

تقویت و رشد ناخن از نکات بسیار مهم برای داشتن انگشتان و دستان زیبا و سالم می باشد. معمولا مواد تقویتی شیمیایی و ژل ها باعث زرد رنگ و پوسته شدن و رشد ضعیف ناخن ها میشوند. در این مقاله جشن پلاس راهکارها و ترکیبات طبیعی را جهت تقویت و رشد ناخن ها معرفی می کند.

تقویت و رشد ناخن با روش های طبیعی

استفاده از آب لیمو و نمک دریایی جهت کمتر شدن زمگ زرد ناخن و سالم و قوی تر شدن ناخن موثر است. یک قاشق چایخوری آب لیمو فشرده شده را با بطور مساوی با نمک دریایی و نصف لیوان آب گرم مخلوط کنید. اگر میخواهید این مخلوط بوی مطبوعی داشته باشد چند قطره روغن عصاره رز اضافه کنید.  به مدت 15 دقیقه دست ها را داخل مخلوط بگذارید و سپس دست ها را با کرم مرطوب کننده یا روغن پاک کننده بشویید.

همچنین برای اینکه پوسته های کناری ناخن ها را برای همیشه از بین ببرید می توانید از مخلوط آب لیمو و روغن زیتون استفاده کرد. 3 قاشق چایخوری روغن زیتون را با 1 قاشق چایخوری آب لیمو را ترکیب می کنیم و به مدت 10 تا 15 دقیقه دستها را در آن قرار میدهیم. این روش را به مدت 3 هفته و هر هفته دو بار انجام دهید، می بینید که از پوسته های کنار ناخن دیگر خبری نیست .

تقویت و رشد ناخن

تقویت ناخن با روغن زیتون، عسل و تخم مرغ

ترکیب روغن زیتون و عسل و تخم مرغ به مدت 2 تا 3 هفته و دوبار در هفته جهت تقویت و رشد طبیعی ناخن توصیه می شود. برای تهیه این تقویت کننده، 4قاشق چایخوری روغن زیتون(گرم شده) را با 2 قاشق چایخوری عسل خام و یک تخم مرغ ترکیب کنید. به مدت 10تا15 دقیقه دستها را داخل آن قرار داده و سپس دستها را با آب گرم و بدون استفاده از شوینده بشویید. این روش علاوه بر انعطاف پذیری و استحکام ناخن ها، دستها را نیز مرطوب می کند.

این مطلب هم عالیه:
آموزش ماسک زغال برای از بین بردن جوش های سر سیاه صورت

روغن زیتون به تنهایی نیز یک معجزه گر عالی برای تقویت و رشد ناخن ها محسوب می شود. به دلیل مغذی بودن و مرطوب کنندگی روغن زیتون، به راحتی جذب پوست و ناخن شده  و در تقویت و استحکام ناخن ها نقش اساسی بازی میکند. برای رشد بیشتر و روشن تر شدن ناخن ها می توانید یک یا دو بار در هفته دست های خود را به مدت 15تا 20 دقیقه در روغن زیتون قرار دهید. سپس دستها را با آب شسته و به آرامی آنها را خشک کنید. ماساژ اطراف ناخن ها با ویتامین E بعد از استفاده از روغن زیتون باعث تغذیه و قوی شدن ناخن می شود.

جشن پلاس به شما دوستان توصیه می کند قبل از استفاده از روش های درمانی گفته شده از عدم حساسیت پوست به مواد اولیه ترکیبات اطمینان حاصل کنید.

جشن پلاس شما را به مطالعه مقاله ه راهکار هایی برای بلند شدن سریع ناخن ها در یک هفته  و لذت بردن از قسمت های متنوع سایت  دعوت می کند.

برچسب ها

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن