انتخاب منوی پذیراییانواع نوشیدنی

قهوه ماکیاتوی سرد کاراملی

اکیاتوی سرد یکی از قهوه‌هایی است که در منوی کافی‌شاپ‌ها با آن برخورد می‌کنید. این نوشیدنی کافئین‌دار سرد یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرفداران قهوه در فصل تابستان است.

جشن پلاس: ماکیاتوی سرد یکی از قهوه‌هایی است که در منوی کافی‌شاپ‌ها با آن برخورد می‌کنیداین نوشیدنی کافئین‌دار سرد یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرفداران قهوه در فصل تابستان است.ماکیاتو در‌واقع اسپرسو با مقدار کمی شیر استلایه زیری ماکیاتوی سرد هم شیری است که با اندکی شربت شیرین شده استبعد از آن قطعات یخ و اسپرسو هستنددر آخر هم سس کارامل خوشمزهماکیاتوی سرد را می‌توانید برای مهمان‌های تابستانی‌تان تهیه کنید یا در یک بعد از ظهر گرم پس از یک روز کاری خسته‌کننده آن را برای خود تهیه کنید و به این ترتیب خستگی را از تن به در کنیدتهیه ماکیاتوی سرد هم خیلی سریع است و در مجموع با زمان لازم برای دم کردن اسپرسو ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

مواد لازم

  • شربت بار 1 و 1/2 قاشق چایخوری
  • وانیل 1/4 قاشق چایخوری
  • شیر 3/4 پیمانه
  • اسپرسو 28 گرم
  • سس کارامل
  • یخ قالبی

اسپرسو را از قبل دم کنید و کنار بگذارید

طرز تهیه: اسپرسو را از قبل دم کنید و کنار بگذاریدشربت بار (شربت سادهرا با وانیل داخل لیوان بریزید و هم بزنیدبسته به سلیقه می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری شربت استفاده کنید.

شیر را به شربت اضافه کنید و هم بزنید تا شیر شیرین شود (تقریباً نصف لیوان را پر می‌کند).

تعدادی یخ قالبی اضافه کنید در حدی که جا برای اسپرسو باقی بماند.

اسپرسو را اضافه کنیددر آخر هم سس کارامل را روی لیوان بریزید و از ماکیاتوی سرد لذت ببرید.

نکته: این مقادیر برای تهیه یک لیوان استارباکس بزرگ (۳۵۰ میلی لیتر) ماکیاتو کافی است. در ضمن به جای شربت می‌توانید از شکر هم استفاده کنید ولی حل کردن شربت در شیر راحت تر است.

 پیشنهاد می کنیم در انجمن گفت و گوی جشن پلاس نظربدین درباره این موضوع و یا سولات خود را مطرح کنید

این مطلب هم عالیه:
کیک فنجانی یا کاپ کیک (Cup Cake)
برچسب ها

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن