انتخاب منوی پذیراییکیک

طرز تهیه کیک اسفنجی با کمترین امکانات

طرز تهیه کیک اسفنجی با کمترین امکانات

جشن پلاس: درست کردن کیک آن قدرها که برخی فکر می کنند سخت نیست. شما به کمک دستورهای متنوع پخت کیک می توانید در منزل خود کیک های خوشمزه ای درست کنید. اما نکته ای که در بیشتر دستورهای آشپزی پخت کیک وجود دارد این است که معمولا مواد مورد نیاز متنوعی می خواهند که همیشه درسترس نیستند. به همین جهت ما در این نوشته به شما آموزش پخت کیک با کمترین امکانات مورد نیاز را می دهی؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز:

۲ عدد تخم مرغ بزرگ یا سه عدد تخم مرغ متوسط

۱ فنجان شکر

۱ فنجان آرد

۱/۴ (یک چهارم) فنجان آب سرد یا شیر

۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

کمی کره ( به دلخواه)

 

 

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده:

۱-      قبل از شروع کار همه مواد لازم را آماده کنید؛ چرا که کیک های اسفنجی نسبت به گذر زمان حساسند.

۲-      هم چنین قبل از شروع کادر پیکینگ پودر را الک کنید و آنرا تا زمان لازم، به کنار بگذارید.

۳-      فر را تا دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد (۳۷۵ درجه فارنهایت) گرم کنید.

۴-      یک لایه کره در تابه بریزید. البته به جای آن می توانید از کاغذهای مخصوص یک بار مصرف سلولوزی به نام کاغذ پخت یا کاغذ نانوایی بریزید. در صورت استفاده از کاغذ پخت (
parchment paper) علاوه بر عدم نیاز به کره، سطح تابه به راحتی شسته می شود، چرا که هیچ خمیر اضافه ای به سطح آن نمی چسبد.

۵-      تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مخلوط کنید. این کار را می توانید به صورت دستی و یا با استفاده از میکسرهای برقی انجام دهید.

نکته: در حین پخت، تخم مرغ ها را در دمای اتاق نگه دارید. آن ها را خیلی بیشتر از ۳۰ دقیقه از یخچال خارج نکنید.

۶-      شکر را به تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط را خوب به هم بزنید. این کار را تا زمانی که رنگ مخلوط به زرد کمرنگ تغییر کند و بافت کرمی ایجاد شود، ادامه دهید.

۷-      آب یا شیر را اضافه کنید

۸-      به آرامی آرد الک شده و بیکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید. مخلوط را تا زمانی که خمیری یک دست ایجاد شود هم بزنید. بهتر است که آرد را قبل از شروع کار اندازه گیری و الک نمایید.

۹-      مخلوط ساخته شده را درون تابه بریزید و آن را در فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. مدت زمان ۳۰-۳۵ دقیقه اجازه دهید کیک پخته شود.

۱۰-  پس از گذشت مدت زمان حدود ۳۰ دقیقه نگاهتان به کیک باشد. جهت کسب اطمینان از پخته شدن کیک به آرامی انگشت دستتان را بر روی کیک فرو ببرید، اگر پس از انجام این کار، لایه رویی کیک به عقب برگشت، کیک شما اماده شده است. در غیر این صورت کمی دیگر زمان دهید تا کیک به خوبی پخته شود.

۱۱-  پس از چختن کیک آن را از فر خارج کنید و اجازه دهید بین ۱۵-۲۰ دقیقه به آرامی سرد شود.

۱۲-  اگر از کره در تابه استفاده کرده ید با استفاده از یک چاقو، به اطراف لبه های تابه بکشید تا کیک جدا شود. سپس ان را در روی یک ظرف مناسب جهت سرو قرار دهید.

 

این مطلب هم عالیه:
طرز تهیه کیک تیرامیسو

خب کار تمام شد؛ به همین راحتی، به همین خوشمزگی! امیدواریم با استفاده از این آموزش بتوانید کیک خوشمزه ای برای خود و خانواده تان تهیه نمایید.

یک نظر

  • […] بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک اسفنجی با کمترین امکانات […]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن