انتخاب منوی پذیراییدسر

طرز تهیه پای سیب

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر خیلی خیلی خوشمزه را آموزش دهیم این دسر بسیار راحت میباشد و مزه و طعم خیلی خوبی دارد

جشن پلاس: امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر خیلی خیلی خوشمزه را آموزش دهیم این دسر بسیار راحت میباشد و مزه و طعم خیلی خوبی دارد.مواد اصلی این دسر سیب و دارچین میباشد.امیدوارم که دوست داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید.

81452959609506433637

مواد لازم:
  • كره: ۲۰۰ گرم
  • آرد: ۳۵۰ گرم
  • پودر شكر: ۵۰ گرم
  • پودر بادام: ۵۰ گرم
  • تخم‌مرغ: يك عدد
  • وانيل يا دارچين: يك قاشق چاي‌خوري
 مواد لازم براي داخل پاي 
  • سيب زرد: ۲ عدد درشت
  • دارچين: ۲ قاشق چاي‌خوري
  • شكر: ۱۰۰ گرم
  • پودر بادام: ۵۰ گرم

۱ – ابتدا كره را بيرون يخچال گذاشته تا به دماي محيط برسد. آرد، پودر شكر و پودر بادام را داخل كاسه‌اي گود می ریزیم . درصورتي‌كه بخواهيم با همزن مواد را خمير كنيم داخل كاسه همزن مي‌ريزيم. براي اين كه خمير را داخل همزن درست كنيم از پره‌ بادبزني همزن استفاده می کنیم، در غيراين‌صورت ،داخل كاسه‌اي ريخته و با نوك انگشتان مواد خمير را به خورد يكديگر مي‌دهيم. كره را ميان مواد خشك گذاشته و شروع به همزدن مواد مي‌كنيم.

۲ – آنقدر مواد را هم مي‌زنيم تا به شكل ماسه‌اي يا پودري (همانطور كه در تصوير مي‌بينيد) درآيد. اگر مواد خمير شد حتما دماي كره زياد بوده يا اينكه مقداري از كره ذوب شده است. براي اين‌كار از كره خنك ولي كاملا نرم استفاده می كنيم. مايعات را همراه تخم‌مرغ و وانيل داخل كاسه‌اي ديگر ريخته و با همزن دستي به هم مي‌زنيم تا كاملا يكدست شوند. سپس به مواد پودري اضافه مي‌كنيم و همه را توسط همزن يا دست به هم مي‌زنيم تا خمير شوند.

این مطلب هم عالیه:
طرز تهیه سمبوسه بندری فوق العاده لذیذ و خوشمزه

۳ – خمير حاصل را خيلي ورز نمي‌دهيم كه روغن بيندازد، وقتي به شكلي رسيد كه در تصوير مشاهده مي‌كنيد آن را به شكل گلوله در آورده و داخل كيسه نايلوني قرار مي‌دهيم و به‌مدت يك ساعت داخل يخچال قرار مي‌دهيم تا خمير استراحت كند. خمير را دوباره يك ساعت ديگر از يخچال بيرون مي‌گذاريم تا به دماي محيط برسد.

۴ – آن‌را به شكل گرد و كاملا منظم توسط وردنه روي سطح آردپاشي شده پهن مي‌كنيم.

۵ – قالب مورد نظر را كمي چربمی کنیم و برای گذاشتن خمیر آماده می کنیم. من در اينجا از قالب استيل به شكل سيب استفاده كرده‌ام. خمير را دور وردنه پيچيده و روي وردنه پهن مي‌كنيم. لبه‌هاي خمير را وردنه مي‌زنيم تا اضافات آن جدا شود.

۶ – توسط يك چنگال يا يك وسيله مخصوص همانطور كه در تصوير مي‌بينيد روي خمير تعدادي حفره ايجاد مي‌كنيم تا وقتي خمير پاي در فر مي‌پزد پف نكند.

۷ – سيب‌ها را به شكل پره پرتقال بسيار نازك برش داده، پودر بادام، دارچين و شكر را به آن اضافه كرده و نيم‌ساعت كنار مي‌گذاريم تا شكر ذوب شده و سس دارچيني به خورد سيب‌ها برود.

۸ – سيب‌ها را روي خمير مي‌چينيم به‌طوري كه كاملا منظم باشند و خيلي روي يكديگر قرار نگيرند.

۹ – اضافه خمير را كه از اطراف قالب بريده بوديم، دوباره گلوله كرده، پهن مي‌كنيم و روي سيب‌ها به شكل منظم پهن می کنیم.

۱۰ –  روي خمير را با يك عدد زرده تخم‌مرغ كه داخل آن مقداري زعفران حل‌شده ريخـته‌ايـم، تزئين كرده و به‌مدت يك ساعت روي پنجره وسط كه از قبل با دماي ۱۷۰ درجه سانتي‌گراد گرم كرده‌ايم مي‌پزيم.

این مطلب هم عالیه:
مهمان ها رو با یک آب طعم دار میوه ای سورپرایز کن

۱۱-برای تزئين اين پاي از خمير مارسيپان استفاده مي‌كنيم. خمير را به رنگ سبز و يك تكه از آن را به رنگ قهوه‌اي رنگ مي‌كنيم.

۱۲-از رنگ سبز ۲ عدد برگ آماده كرده و قسمت قهوه‌اي را به شكل دم سيب فرم مي‌دهيم.

پیشنهاد می کنیم در انجمن گفت و گوی جشن پلاس نظربدین درباره این موضوع و یا سولات خود را مطرح کنید

برچسب ها

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن