انتخاب منوی پذیراییغذای اصلی

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ لذیذ و خوش طعم

جشن پلاس:

آلبالو پلو یک غذای بسیار خوش طعم و لذیذ می باشد که همراه با ماهیچه، گوشت چرخ شده و مرغ قابل طبخ می باشد. همانطور که
می دانید آلبالو برای تصفیه خون و روماتیسم بسیار مفید می باشد. در این مطلب به طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ می پردازیم
که در شهرهای شمالی و مرکزی ایران تهیه می گردد.

آلبالو پلو یک غذای بسیار خوشمزه  و خوش رنگ می باشد. که برای هر ذائقه ای مناسب است و به عنوان یک غذای مجلسی نیز بکار گرفته می شود. آلبالو پلو اگرچه یک غذای آذربایجانی می باشد اما در شهرهای شمالی و مرکزی ایران نیز به روش های مختلف طبخ می گردد. آلبالو پلو را می توان با ماهیچه، گوشت چرخ شده و یا مرغ نیز تهیه نمود. با طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ همراه ما باشید.

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ خوشمزه

در این مطلب به طرز تهیه آلبالو پلو با استفاده از مرغ می پردازیم. آلبالو برای تصفیه خون، بیماری های قلبی و عروقی همچنین روماتیسم بسیار مفید می باشد. آلبالو همراه با برنج طعم بسیار خوبی را به همراه می آورد. پیشنهاد می کنیم این غذای خوشمزه را حتما در تابستان طبخ نمایید.

مواد لازم:

  • برنج: چهار پیمانه
  • آلبالو هسته گرفته شده: سه پیمانه
  • سینه مرغ: یک عدد بزرگ
  • پیاز : یک عدد بزرگ
  • شکر: نصف پیمانه ( بستگی به ترشی آلبالو ها دارد، اگر شیرین بودند کمتر استفاده نمایید)
  • نمک، فلفل سیاه و زعفران: به میزان لازم و دلخواه
  • روغن: به مقدار کافی

روش تهیه آلبالو پلو خوش طعم

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ:

در دستور پخت آلبالو پلو با مرغ ابتدا برنج را در آب ولرم قرار دهید و نمک آن را اندازه نمایید، بگذارید تا یکی دو ساعت خیس بخورد. آلبالو ها را نیز به همراه شکر، دو سه ساعتی بگذارید تا آب بیاندازند. سپس روی حرارت متوسط می گذاریم تا به مدت یک ربع بجوشد. بعد آلبالو ها را از صافی رد کرده، کنار می گذاریم، آب آن را مجدادا روی حرارت می گذاریم تا غلیظ شود. در این حین پیاز را در روغن سرخ نموده، تکه های مرغ را که در اندازه دلخواه بریده اید. به پیاز ها اضافه نموده روی حرارت ملایم تفت می دهیم.

حتما بخوانید:  طرز تهیه عدس پلو مجلسی + نکته کلیدی مهم برای طعم بهتر

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

بعد از اینکه به خوبی تفت داده شدند. کمی فلفل، نمک و زعفران همراه با مقدار کمی آب اضافه نموده، درب آن را می گذاریم تا مرغ ها کاملا پخته شوند. در این فاصله آب را در قابلمه ای که می خواهید برنج را در آن دم نمایید، بگذارید تا بجوشد. سپس آبی که برنج در آن خیس خورده را خالی نموده، برنج را به آب در حال جوش اضافه نمایید. مجددا نمک آب را اندازه نمایید.

این مطلب هم عالیه:
غذاهای اعیانی برای مهمانی های رودربایستی دار

طرز تهیه آلبالو پلو

(در این مرحله از طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ با توجه به تجربه و نوع برنجی که استفاده می نمایید زمان آبکش نمودن برنج را تعیین نمایید). پس از مدت معین برنج را آبکش نمایید. و سپس پس از گذاشتن ته دیگ دلخواه خود، برنج را همراه با آلبالو ها و مرغ های پخته شده به صورت لایه لایه در قابلمه بریزید. در آخر نیز یک یا دو ملاقه از آب آلبالوی غلیظ شده را با روغن مایع کافی مخلوط نموده بر روی برنج بپاشید و سپس دم نمایید. ابتدا شعله را متوسط قرار دهید تا بخار دهد و سپس حرارت را کم نموده و شعله پخش کن در زیر آن قرار دهید تا به مدت نیم ساعت دم بکشد.

آلبالو پلو

سپس با سلیقه خود آلبالو پلو را تزیین نموده، سرو نمایید. برای آشنایی با تزیینات زیبای پلو به مطلب تزیین پلو مراجعه کنید. برای دیدن طرز تهیه انواع پلو کلیک نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن