پیشنهادات جشن پلاسنکات طلایی میزبانی خوب

راههایی برای یک میزبانی خوب

مهمانی مایه مسرت فکر، سلامت جسم، تعادل روانی و طول عمر می شود به شرطی که به صورت اصولی برگزار شود و میزبان و مهمان در حفظ این اصول و ارزش های آن جدی باشند.

جشن پلاس: مهمانی مایه مسرت فکر، سلامت جسم، تعادل روانی و طول عمر می شود به شرطی که به صورت اصولی برگزار شود و میزبان و مهمان در حفظ این اصول و ارزش های آن جدی باشند.

به موقع دعوت کنید

تمام و اکمال میهمان نوازی به خوب بدرقه کردن است؛ بدرقه مهمان تا دم در، نشان دهنده خوشحالی ما از حضور او در کنارمان و بیانگر ارزشی است که برای او قائلیم

قدم اول در مهمانی دعوت کردن است پس بهتر است کار را از اول درست انجام دهیم یعنی باید دعوت کردن شما درست و واضح باشد. علاقه به داشتن مهمان از طرز صحبت شما مشخص می شود پس همانطور دعوت کنید که دوست دارید از شما برای مهمانی دعوت شود.
برنامه ریزی کنید حتی برای مهمانی های کوچک ودوستانه چرا که آمادگی از قبل در همه زمینه ها استرس را کم می کند. یکی از نکات مهم که باید به آن توجه کنید، انعطاف پذیر باشید به عنوان مثال اگر کسی بدون دعوت به مهمانی شما آمد با روی خوش از او استقبال کنید تا دیگر مهمان هایتان علاقه شما به مهمان را درک کنند.
اگر کسی موقع یکی از وعده های غذایی سرزده و بی دعوت به خانه شما آمد، از او نپرسید که ناهار یا شام خورده است، ممکن است رو در بایستی کند و یا خجالت بکشد. هرچه در خانه دارید، بیاورید و پیش روی او بگذارید و بگویید این ظاهر و باطن، بفرمایید نوش جان!

قدم اول در مهمانی دعوت کردن است

مناسبت مهمانی چیست؟

چند نفر یا چند خانواده را باید دعوت کنیم؟ آیا فرزندان آنها را هم باید دعوت نماییم؟ آیا برای همه جای کافی داریم؟ غذاها را به چه شکل سرو کنیم؟ سفره پهن کنیم یا غذاها روی می قرار دهیم؟ به صورت بوفه ارائه کنیم یا به سبک شام و ناهار نشسته؟ ممکن است منقل آتش را رو به راه سازیم و گوشت و مرغ را کباب کنیم؟ بعد ببینیم ظروف و سرویس های غذاخوری به اندازه کافی داریم؟ نسبت مهمانان به انواع غذا کدام است؟ کدام نوشیدنی های سرد و گرم را آماده سازیم؟ به جز غذای اصلی، چه خوراکی دیگر باید آماده کنیم؟ آیا نیاز به خدمه پذیرایی داریم؟ اگر بله، چند نفر؟ چه لباسی بپوشیم و به مهمانان بگوییم چه لباسی بپوشند؟ لباس های مهمانان را کجا قرار دهیم؟ از کی، مقدمات مهمانی را شروع کنیم؟ کی مهمانان وارد شوند؟ ناهار و شام کی سرو شود؟ نحوه اجرای مهمانی چیست و چه برنامه سرگرم کننده ای داریم؟

این مطلب هم عالیه:
نکات طلایی برای یک میزبانی خوب

بیشتر بخوانید: آداب یک پذیرایی رسمی و تشریفاتی

اکرام و احترام

احترام اکرام در برابر مهمان، نمودهای خاصی دارد؛ مثل اینکه باید از میهمان به گرمی استقبال کرد و به پیشواز او رفت. مهمانی که در خانه ماست، عزیزی است که به دیدار ما آمده، پس سپردن کاری هر چند کوچک به او پسندیده نخواهد بود؛ کارها را می توان با مشارکت همسر و فرزندان انجام داد و از مهمان خواست که از جای خود بلند نشود. این در دستورات دینی ما هم آمده است.

کاری کنید، معذب نباشد

قدم اول در مهمانی دعوت کردن است پس بهتر است کار را از اول درست انجام دهیم یعنی باید دعوت کردن شما درست و واضح باشد

رفتار آرام و صبورانه داشته باشید تا لذت مهمانی چندبرابر شود.اگر نیاز به کمک دارید اجازه دهید مهمان ها کمکتان کنند اینطور آنها بیشتر احساس راحتی میکنند. احساس خوب مورد توجه واقع شدن را در مهمان هایتان ایجاد کنید، یعنی اگر مهمانها همدیگر را نمیشناسند با صحبتهایتان با هر دوطرف رابطه بین آنها را بسازید بهتر است بگوییم مهمان ها را به حال خودشان رها نکنید و اجازه دهید آنها متوجه توجه شما به آنها بشوند.
به عبارت دیگر مهمان، مهمان است و معذب از حضور، پس باید وقت خوردن، پیش قدم شویم و به او هم تعارف کنیم و تا وقتی او مشغول است ما هم مشغول باشیم که احساس بدی پیدا نکند و مجبور نشود زودتر از آنکه سیر شود، دست از خوردن بردارد.

 پیشنهاد می کنیم در انجمن گفت و گوی جشن پلاس نظربدین درباره این موضوع و یا سولات خود را مطرح کنید

این مطلب هم عالیه:
شیوه رفتار با کودکان بی ادب در میهمانی

بدرقه مهمترین قسمت کار

 تمام و اکمال میهمان نوازی به خوب بدرقه کردن است؛ بدرقه مهمان تا دم در، نشان دهنده خوشحالی ما از حضور او در کنارمان و بیانگر ارزشی است که برای او قائلیم. بدرقه را به اندازه استقبال خوب و گرم انجام دهید یعنی یکی از مهمان ها قصد خداحافظی دارد آن را معطل نگذارید و به موقع با او خداحافظی کنید.
یادتان باشد که همه مردم مهمانی برگزار می کنند و مهمانی دادن امر جدیدی نیست. اما بسیاری بعد از مهمانی، مرتب خود را مورد انتقاد قرار می دهند چرا این کار را نکردیم یا چرا آن کار را انجام دادیم؟ کاش فکر همه چیز را کرده بودیم تا مهمانی ما بهتر برگزار می شد! اما در مهمانی بعدی، دوباره همان اتفاقات تکرار می شود و دوباره و چند باره برای اشکالات مهمانی های خود تأسف می خورند.
علت اصلی آن است که به امر راهبرد و برنامه ریزی مهمانی نمی اندیشند، از اصول اساسی میزبانی غفلت می کنند و در آخر کار، ضوابط ارزیابی را جدی نمی گیرند. به عبارت دیگر وقتی مهمانی برگزار می کنیم باید بدانیم مهمان به روی باز می آید نه در باز.

برای خرید بهترین ها پیشنهاد می کنیم سری به فروشگاه اینترنتی جشن پلاس بزنید.

برچسب ها

یک نظر

  • […] بیشتر بخوانید: راههایی برای یک میزبانی خوب […]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن