جشن دندونی

بهترین ایده ها برای تم جشن دندونی کودک

جشن دندونی رسمی است که از قدیم بین ما ایرانیان بوده است. زمانی که نوزاد اولین دندان خود را در می‌آورد والدین او برایش جشنی به نام جشن دندونی برگزار می‌کنند

بهترین ایده ها برای تم جشن دندونی کودک

جشن دندونی رسمی است که از قدیم بین ما ایرانیان بوده است. زمانی که نوزاد اولین دندان خود را در می‌آورد والدین او برایش جشنی به نام جشن دندونی برگزار می‌کنند و تمام فامیل و دوستان را دعوت می‌کنند و با هم جشن می‌گیرند. البته هر منطقه یا هر شهر آداب و رسوم خاصی در برگزاری این جشن دارند اما شکل کلی جشن به یک صورت است.

سنت قدیمی جشن دندونی و آش دندونی

کودکان معمولا بین 4 تا 6 ماهگی اولین دندان خود را در می‌آورند و والدین آن کودک از این مسئله بسیار خرسند هستند و این را نشانه سلامت کودکشان می‌دانند. یک سنت قدیمی در بین ایرانیان است که زمان در آوردن اولین دندان کودک برای او آش یا به اصطلاح همان آش دندونی می‌پزند. تقریبا همه جای ایران آش دندونی پخته می‌شود اما با دستورالعمل های کمی متفاوت. درواقع این آش توسط مادر کودک پخته می‌شود و آن را هم به کودک و هم به فامیل و آشنایان در روز جشن دندونی می‌دهند. آشنایان و فامیل هم زمانی که در جشن دندونی نوزاد شرکت می‌کنند برای او هدیه های مختلف می‌آورند و به این صورت به والدین کودک تبریک می‌گویند.

چند سالی است که برای جشن ها و مهمانی هایی مثل جشن تولد، جشن تعیین جنسیت، سالگرد ازدواج و غیره تم انتخاب می‌شود. این کار شور و هیجان خاصی به آن جشن می‌بخشد و درواقع این جشن را زیباتر می‌کند. جشن دندونی هم یکی از همان جشن ها است که تم های جالبی برای آن می‌توان انتخاب کرد. اگر شما هم به دنبال ایده برای تم های جذاب و جدید جشن دندونی کودک دلبندتان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله جشن پلاس را از دست ندهید.

این مطلب هم عالیه:
جشن دندونی و ایده‌هایی برای برگزاری مراسم جشن دندونی

بادکنک های دندونی

بادکنک ها این بالن های رنگی رنگی زیبا، همیشه هر جشنی را پر از شادی و نشاط می‌کند. به خصوص جشنی که مخصوص به بچه ها باشد. برای جشن دندونی هم می‌توانید از بادکنک های رنگی زیبا استفاده کنید. بادکنک هایی با طرح و شکل دندان می‌تواند شور و حال خاصی به جشن شما بدهد. شما هم می‌توانید از بادکنک هایی با جنس لاتکس که روی آن طرح دندان است استفاده کنید و هم از بادکنک های فویلی به شکل دندان که در بازار موجود است برای تزئین جشن دندونی استفاده کنید.

آویزها و ریسه های دندونی

یکی از موارد برگزاری چنین جشن هایی که باعث باشکوه تر و زیباتر شدن هرچه بیشتر آن جشن می‌شود تزئینات آن است. تزئینات شما می‌تواند علاوه بر استفاده از بادکنک های دندونی شامل ریسه ها و آویزهایی به شکل دندان نیز بشود. این ریسه ها و آویزها در رنگ ها و طرح های مختلف با شکل دندان در بازار موجود است و شما خودتان هم می‌توانید به راحتی با استفاده از ریسه های رنگی، کاغذ رنگی و چسب و روبان ریسه های دندونی زیبا بسازید و جشن دندونی خودتان را با آن‌ها تزئین کنید.

ظروف دندونی

تهیه ظروف برای جشن دندونی تقریبا مثل تهیه ظروف جشن تولد با  تم های مختلف است، ظروف خوراکی و تنقلات را با تم دندان و شکل دندان می‌توانید سفارش دهید. استفاده از این ظروف به شکل دندان باعث زیباتر و جذاب تر شدن جشن شما می‌شود. برای تهیه ظروف بهتر است به دختر یا پسر بودن نوزادتان توجه کنید و رنگ این ظروف را متناسب با جنسیت نوزادتان مثلا آبی یا صورتی انتخاب کنید.

این مطلب هم عالیه:
جشن دندونی و ایده‌هایی برای برگزاری مراسم جشن دندونی

کیک دندونی

بسیاری از افراد برای جشن دندونی نوزاد خود کیک هم تهیه می‌کنند. تهیه یک کیک زیبا به شکل دندان می‌تواند ایده بسیار جالبی برای برگزاری جشن دندونی نوزاد دلبند شما باشد. با توجه به اینکه مهمان های جشن دندونی معمولا عده زیادی را تشکیل می‌دهند فراموش نکنید که باید یک کیک بزرگ برای جشنتان انتخاب کنید تا همه مهمانان بتوانند از آن میل کنند.

لباس دندونی

یکی دیگر از کارهایی که برای زیباتر کردن تم جشن دندونی کودکتان می‌توانید انجام دهید این است که برای او لباس دندونی تهیه کنید. لباس دندونی که روی آن یا تکه دوزی های به شکل دندان دوخته شده یا به نحوی به جشن دندونی مربوط هست را می‌توانید از بازار تهیه کنید. همچنین خودتان هم می‌توانید یک لباس زیبا با تم دندونی در هر رنگ و مدلی که دوست دارید برای کودک دلبندتان بدوزید.

برچسب ها

هیچ نظری وجود ندارد

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن