جشن و مهمانیمهمانی دوستانه

از جشن بالماسکه چه میدانید؟

جشن بالماسکه نوعی جشن و مراسم است که مهمان های آن نقاب بر صورت دارند و قابل شناسایی نیستند

جشن پلاس: جشن بالماسکه نوعی جشن و مراسم است که مهمان های آن نقاب بر صورت دارند و قابل شناسایی نیستند ، در ادامه تصاویری از جشن بالماسکه را ببینید.

تصاویری از جشن بالماسکه

یکی از ویژگی های مهم و اصلی جشن بالماسکه شناخته نشدن است، مهمانی های بالماسکه در قرون هفدهم و هجدهم در اروپا رواج بسیاری پیدا کرد.

بالماسکه چیست؟ جشن بالماسکه

جشن بالماسکه

بالماسکه (Bal masqué) نوعی مراسم جشن است که مدعوین با لباس مبدل و نقاب در آن شرکت می کنند. از ویژگی های جشن بالماسکه شناخته نشدن افراد شرکت کننده در آن است. میهمانی ها و مراسم بالماسکه، دارای اصالتی تاریخی در قاره اروپا است و ریشه های آن به سده های میانه بر می گردد.

تاریخچه جشن بالماسکه

جشن بالماسکه

عکس های جشن بالماسکه

در سال 1393 بود که اولین مهمانی بالماسکه برگزار شد و آن روز مصادف با 28 ژانویه بود که عروسی چارلز ششم فرانسه در آن روز برگزار شد، و در این مهمانی بود که این جشن برای اولین بار دیده شد. به این صورت که در آن جشن شاه و پنج نفر از همراهانش لباس های جنگی مردان را به تن کرده بودند و در این جشن با این ظاهر شرکت کردند، هم چنین به دلیل نزدیک شدن به آتش در هنگامی که می رقصیدند باعث شد تا بعدها این مهمانی را با نام مهمانی رقص آتش بشناسند و آن را به این نام بخوانند.

البته در قرن پانزدهم مراسم بالماسکه پر رنگ تر شد و مهمانی های بالماسکه در فستیوال های ایتالیا رواج پیدا کرد و بیشتر در طبقه اشراف ونیز دیده می شد و به این دلیل محبوبیت بسیاری پیدا کرد و رفته رفته فستیوال بالماسکه به صورت سنت درآمد. مهمانی های بالماسکه در قرون هفدهم و هجدهم در اروپا رواج بسیاری پیدا کرد.

این مطلب هم عالیه:
مهمانی عالی برای پاگشا تازه عروس و داماد ها

گوستاو سوم، پادشاه سوئد، نیز در یکی از میهمانی های بالماسکه به دست یک اشراف زاده ناراضی به نام جاکوب جانانکر استروم، به قتل رسید؛ این واقعه بعدها به صورت نمایشی به اسم گوستاو سوم نوشته شد و جوزپ هوردی آن را به صورت اپرا در آورد.

“کنت جان جیمز هپژر” سوییسی با معرفی نمایش مد و رقص بالماسکه نیمه عمومی در اوایل قرن هجدهم در لندن به معروفیت رسید. در طول قرن هجدهم، رقص های میهمانی بالماسکه در انگلستان و آمریکا محبوبیت پیدا کرد. داستان “نقاب سرخ مرگ” ادگار آلن پو بر اساس میهمانی بالماسکه ای نوشته شده که در آن شخصیت اصلی به شکل ملبس است که در حقیقت نمایانگر شخصیت اصلی او است.

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن